Tuesday, May 19, 2015

Inimestest: Sarah (ja temale Eestist)

Kõik viimased pärastlõunad olen põhiliselt veetnud koos Sarah'ga Kanadast, sest ta on selline easy-going väike armas animehuviline sõbralik tüdruk, kes viitsib kõiki maailma asju teha (mina seevastu ei viitsi mitte midagi teha, nii et kõik püsib väga ilusti balansis).

Ja kui tark ta on! Mul endal on nii, et isegi kui ma teaks fakte, siis ma ei oskaks neid nii hästi põhjendada ja edasi anda. Ta on nagu inimgoogle, kellelt võib ükskõik mida küsida ja saada hästi lahtiseletatud vastuse.

Miks kõik Nickelbacki vihkavad? Oota, ma kohe seletan sulle! (nagu ma aru sain, oli asi selles, et Kanada popkultuur koosnes ainult USA mõjutustest ja Kanada hakkas kõigest väest omaenda noortekultuuri peale pressima ja mitte ainult oma riigile, vaid ka USAle, mis päädis sellega, et Kanada raadiost võis põhimõtteliselt päev läbi kuulda ainult Nickelbacki, ja USA omast vist kah rohkem kui neile tegelikult meeldinuks, see hakkas aga inimestele pinda käima. Tegelikult on ju hullemaid asju maailmas küll ja veel, ISIS näiteks ja kodutud kassid, internetis ringi kolades jääb aga teine mulje...)

Millisel istmel on autos kõige turvalisem istuda? Pole probleemi! (taga keskmisel, sest - pikk teaduslik jutt, mida ma ei mäleta, ja isegi kui üldjoontes mäletaks, ei oskaks kirja panna)

Kas on mingi söök, ainuüksi millest võib elu lõpuni toituda ja ikkagi suhteliselt normaalselt ära elada? Põhimõtteliselt küll! (piim ja kartul)

Ja ükski nali pole tema jaoks pühadustteotav.

Kord juhtus niimoodi, et Torontost lennukiga New Yorki sõites sattus ta hoopis Norrasse (seejuures vahemaandumisega Islandil, kus ta fallosemuuseumisse läks). Ma ei teadnudki, et peale "Üksinda kodus" niisugused asjad päriselt ka juhtuvad, lennujaamad ja lennud on ju nii turvatud ja reglementeeritud, aga näe, juhtus. Norras õppis ta ära väljendid "tusen takk" ja "du är snill".

Mina siis omakorda olen talle natuke eesti kultuuri tutvustanud ja millegipärast on ta väga huvitatud olnud. Ma üldiselt pole väga varmas oma maast rääkima, kaua ma ikka teistele jahun, et ja-jah, sööme verivorsti ja oleme oma miljoni inimesega maailma kõige uskmatum riik (kas see fakt on kuskil päriselt kinnitatud ka?). Tähendab, kuni keegi ei küsi, siis ma ei jutusta ka. Tihti ütlen inimestele üldse, et olen pärit Rootsist, sest ma lihtsalt ei vii-ii-iitsi hakata jälle otsast pihta seletama, et kus see Eesti otsapidi asub ja miks keegi kunagi mu rahvuskaaslasi kuskil kohanud ei ole. Naljakas, enne Austraaliasse tulemist rääkisid mulle kõik, kuidas siin on eestlasi nagu murdu, tegelikult olen üheksa kuu jooksul kohanud viite. Ju nad on siis kõik Perthis või Broome'is või kuskil mujal soojas, mina loll üksinda külmetan...

Igatahes algas see suur Maarjamaa tutvustamine siis kuskilt sealtmaalt, et näitasin talle youtubest laulupeo videosid, mul endal läks süda muidugi härdaks ja kurgus hakkas pitsitama, Sarah aga ütles, et pole kunagi kuskil korraga nii palju ainult valge rassi esindajaid näinud. Ise läksin siis kuskile ära ja poole tunni pärast tulin tagasi, selleks ajaks oli ta juba kuulanud Parvepoisse ja Lea Liitmaad ja vahtis parajasti Vanu ja Kobedaid. Paraku tuli mul inglise keeles lahti seletada ka sarja süžee... olgu taevas tänatud, et ta Kreisiraadiot ei leidnud.

Siis rääkisin, kuidas kunagi oli igal esmaspäevaõhtul telekast CSI ja paar aastat hiljem "Meeleheitel koduperenaised" ja kuidas neid esmaspäevi ikka pikisilmi oodatud sai. Ta leidis, et see on väga kurb :D mulle endale tundub nüüd ka natuke...

Mul endal läks lõbusaks siis, kui avastasin, kui taun eesti keel on (seda maailma kõige paremas ja armastavamas mõttes). Enne ma tavaliselt rehmasin, et neliteist käänet on ja et on jah päris raske keel ja et ei, ei ole vene keelega sarnane, aga nüüd saab pulli hoopis samatähenduslike sõnadega!

"Well, yeah, the word for "or" is also used for "butter"..."

""Voting in elections" also means "hitchhiking"..."

""Of fire and ice" can stand for "come and stay" as well..."

Tjah, sellised lood. Lisan, kui veel meelde tuleb, praegu hakkab raamatukoguaeg lõppema (rott olla pole häbiasi).

No comments:

Post a Comment